메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jiyong Lee (Seoul National University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.22
발행연도
2022.1
수록면
169 - 184 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As a preliminary attempt to define an authentic list of English source words for loanwords, this study investigated how frequently, widely, and evenly the 200 source words listed in the 2015 RNCE are used in elementary school English textbooks. For this purpose, a corpus was created based on 10 elementary school textbooks and their supplementary e-textbooks. Examination of the distributional properties of the 200 source words in the corpus revealed two findings. First, elementary school English textbooks are not homogeneous with respect to the frequency of these source words. Second, out of the 200 source words, 26 were identified as representative source words of elementary school English textbooks. The usage coefficient of these source words is equal to or greater than 96, their dispersion figure is greater than .60, and their corresponding loanwords are true cognates. This indicates that 26 source words can be useful resources for Korean elementary school students learning English.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. Loanwords and L2 Acquisition
3. Method
4. Result and Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0