메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양인영 (가톨릭관동대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.22
발행연도
2022.1
수록면
208 - 228 (21page)

이용수

DBpia Top 5%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to investigate the effect of the coronavirus disease 2019(COVID-19) on the factors predicting the English achievement of Korean high school students in the National Assessment of Educational Achievement(NAEA). Accordingly, this study addressed the following two research questions. First, what are the differences in student characteristics between the below-basic achievement level students and basic-and-above achievement level students before and after the COVID-19 outbreak? Second, what changes have occurred in the factors predicting high school students’ English achievement levels between 2019 and 2020? Altogether Nineteen variables related to family background, daily life, school life, IT use, and cognitive and affective abilities were examined, and t-tests and binary logistic regression analyses were conducted to answer the research questions. The results indicated that students' self-directed learning ability became more important following the COVID-19 outbreak. This suggests that it is necessary to not only manage the quality of the content of online classes and emphasize on digital literacy, but also help students develop their self-directed learning skills, such that they can effectively manage their own learning and use learning strategies.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 선행 연구
3. 분석 방법
4. 결과 및 논의
5. 요약 및 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0