메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Lee, Young Wha (Korea University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제81집
발행연도
2022.2
수록면
321 - 340 (20page)
DOI
10.21087/nsell.2022.02.81.321

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This classroom action research examined multilevel students with a focus on student-centered teaching practices. The students were ESL immigrants from diverse cultural and educational backgrounds. Data were collected from classroom observations with a focus on one period of the ESL class and personal communications with two classroom teachers. In this ESL class, I implemented several teaching practices to overcome difficulties resulting from multilevel arrangements, which hinder student-centered teaching. Students spoke in some instances but remained silent in others. Focusing on one low-level student, sociocultural and individual factors related to his speaking practices were explored. This classroom-based research highlights the need for investigation that further systematically integrates teaching issues and research agendas.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Review of the Literature
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Results and Discussion
Ⅴ. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-840-001073241