메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
홍민표 (계명대)
저널정보
한국일본어학회 일본어학연구 일본어학연구 제71집
발행연도
2022.3
수록면
5 - 19 (15page)
DOI
10.14817/jlak.2022.71.5

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
Even though the results of sociolinguistic researches are providing the direct materials of foreign language education, the results of sociolinguistic researches have not been reflected into the field of Japanese language education. Especially, the contrastive sociolinguistics that mostly researches the international comparison of linguistic behaviors is more deeply related to Japanese language education because the contrastive sociolinguistics could reveal differences in two languages that could not be examined in an individual language, and foreign learners make the most errors in this part. Thus, it would be necessary to actively reflect and converge the results of researches on contrastive sociolinguistics with Japanese language education. From this perspective, this paper introduces the representative results of researches in the field of contrastive sociolinguistics between Korean and Japanese, and also call for convergence with Japanese language education.

목차

Abstract
1. 머리말
2. 한일 언어행동의 차이
3. 한일 비언어행동의 차이
4. 일본어교재 회화문의 문제점
5. 한국인과의 대화에서 불쾌하거나 곤란한 점
6. 마무리
참고문헌
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-730-001073264