메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
곽은정 (이화여자대학교) 황혜진 (이화여자대학교) 윤혜정 (이화여자대학교)
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제23권 제1호
발행연도
2022.3
수록면
171 - 197 (27page)
DOI
10.15706/jksms.2022.23.1.008

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the current status of airport protocol services and analyze the protocol processes as an important element of service quality for enhancing VIP satisfaction. To this end, in-depth interview with 13 professionals from VIP room, protocol service agency, airlines and airport ground handling company were conducted. The experiences of participants were analyzed by systematic procedure of a grounded theory approach. Our analysis revealed 133 core concepts, 15 subcategories and 6 categories about airport protocols. In conclusion, airport service providers must focus on the shortest pathway and waiting time via cooperation to satisfy VIPs. In addition, systematic education and practical service manual are necessary to offer excellent airport protocols. This study will give meaningful resources to airport service fields and researchers interested in service management.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구방법
IV. 연구결과
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0