메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
항공우주시스템공학회 항공우주시스템공학회지 항공우주시스템공학회지 제8권 제3호
발행연도
2014.9
수록면
55 - 61 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
AGATE(Advanced General Aviation Transport Experiments) consortium in USA has developed a new composite materials qualification methodology to reduce the qualification burden imposed on individual aircraft manufacturers since 1995. Based on MIL-HDBK-17 (currently CMH-17) guidelines, AGATE describes a standardized coupon level material qualification test plan and statistical technique that yields lamina design allowables for a specific material system, such that the allowables can be shared among multiple users without each user having to repeat the full qualification process. Once the original qualification database is completed and its resultant design allowables are approved for use by the FAA, each user needs only to perform a limited equivalency test plan to verify that their process yields properties that are equivalent to the original database. In 2005, NASA established NCAMP(National Center for Advanced Materials Performance) to refine and enhance the AGATE process to a self-sustaining level serving the entire aerospace industry in partnership with CMH-17, FAA, and SAE. In this paper, based on the brief introduction of the process of NCAMP, a discussion has been provided for the on-going project to develop our own qualification system for composite materials.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-558-001145109