메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김태진 이동수 (세한대학교) 박신재 (세한대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제27권 제1호
발행연도
2022.2
수록면
121 - 136 (16page)
DOI
10.46449/MJELL.2022.02.27.1.121

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As a function word, preposition is known as one of the most difficult grammar elements for Korean learners of English. Previous studies have contributed to clarifying the characteristics of errors made by Korean learners in terms of prepositions, but it is rarely observed whether the higher the school level, i.e., as the exposure period in English increases, the more contextually the prepositions are used, or whether there is a difference in the use of prepositions by gender. The purpose of this study is to investigate whether there are any differences in errors in the use of prepositions according to school levels or gender. As a result, there was no difference by gender, but there was a significant difference by school levels especially in the omission error (p=.009). In particular, it was reported that the college students group committed more omission errors than the high school students group (p=.019), which shows that the frequency of the errors of college students is higher than that of high school students, so that the proportion of prepositions" appropriate use and English exposure period are not directly proportional. Finally, the cause of errors and educational implications are also presented.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 연구결과
5. 결론 및 논의
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0