메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
張建敏 (河北美術學院)
저널정보
한국미술사학회 미술사학연구(구 고고미술) 美術史學硏究 第314號
발행연도
2022.6
수록면
135 - 156 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As an integral part of the Chinese tradition, ancient Chinese ink culture has its own independent framework. The ink painting has its ideological foundation upon this ink culture, and its way of thinking echoes with the typical Eastern holistic world view, presenting unique artistic conception and affection with ink image, which bears ancient Chinese people’s comprehension and reflection of the order of nature, the truth of life and the charm of culture. The view of drawing form for ancient ink painting is based on the visual experience of “traveling sight”, “mindful acknowledging” and location management to portray the shape and spirit of nature and manifest the holistic cosmology of the unity of man and nature in its artistic conception.

목차

Ⅰ. 序言
Ⅱ. 水墨畫意象的概念
Ⅲ. 水墨畫意象的形成過程
Ⅳ. 水墨畫的位置經營
Ⅴ. 水墨畫“天人合一”的意象境界
Ⅵ. 結語
參考文獻
References
中文抄录
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-609-001533212