메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박현민 (한국교원대학교) 전자영 (한국교원대학교) 이상기 (한국교원대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.22
발행연도
2022.1
수록면
957 - 977 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Multicultural education should aim to help students have an inclusive attitude toward various cultures. Likewise, through English education, students should be encouraged to develop an understanding of themselves, respect others, and grow into individuals who openly communicate with each other. In this study, a total of 13 English textbooks for the current first-year middle school students were analyzed from the perspective of multicultural education. The results of the study showed that a little more effort would be needed to deal with the content in a more balanced way in terms of race and gender. It was also found that Inner and Outer Circle countries’ cultures were treated relatively evenly with Korean culture, and the proportions of cases dealing with contrastive culture and universal culture were higher than those dealing with Korean culture. In addition, while the four core values of multicultural education suggested by Bennett (2010) were all witnessed throughout the analyzed textbooks, there was still room for improvement in terms of the ratio of the details constituting each core value. More detailed findings and implications thereof are discussed.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0