메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조홍식 (단국대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제31권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2022.10
수록면
721 - 733 (13page)
DOI
10.35159/kjss.2022.10.31.5.721

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effect of students" perception of errors in the Physical Education class on their deliberate practice and goal commitment. To this end, middle and high school students in Gyeonggi-do were set as the population, and 325 research subjects were selected through convenience sampling. The collected data was analyzed using the SPSS Win Ver 23.0 statistical program for multiple regression analysis. The results are as follows. First, in the Physical Education class, the students" perception of errors had a statistically significant effect on deliberate practice. However, two sub-factors of perception of errors, error strain and a sense of challenge, showed no significant effect. Second, the students" deliberate practice in the Physical Education class had a statistically significant effect on their goal commitment. Third, the students" perception of errors in the Physical Education class had a statistically significant effect on their goal commitment, while no significant effect was found on error strain.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0