메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
채기영 (한국해양과학기술원) 이철용 (부산대학교)
저널정보
한국기후변화학회 한국기후변화학회지 Journal of Climate Change Research Vol.13 No.5
발행연도
2022.10
수록면
679 - 688 (10page)
DOI
10.15531/KSCCR.2022.13.5.679

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Environmental regulations on ship exhaust emissions are being strengthened by the International Maritime Organization (IMO) and the Korean government. Stakeholders consider liquified natural gas (LNG) to be the most realistic alternative to existing fuels. This study predicted the LNG bunkering demand of five major domestic ports: Busan Port, Ulsan Port, Incheon Port, Pyeongtaek and Dangjin Port, and Gwangyang Port. Forecasting using recent performance data and deep learning techniques found that the LNG bunkering demand at Busan Port will increase from 220,000 tons in 2025 to 580,000 tons in 2040. The demand for LNG bunkering at Busan Port was the greatest, followed by Gwangyang Port, Ulsan Port, Pyeongtaek and Dangjin Port, and Incheon Port. The results of this study can be used as important data for the establishment of government carbon-neutral policies and, in terms of industry, it can be used as key data for investment decisions regarding LNG bunkering facilities and LNG-powered ship construction.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 선행연구 고찰
3. 방법론 및 데이터
4. 실증분석 결과
5. 결론 및 시사점
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-453-000138668