메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이진미 (홍익대학교)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회논문집 大韓建築學會論文集 第39卷 第1號(通卷 第411號)
발행연도
2023.1
수록면
3 - 12 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In recognizing the shortage of professionals to support the rapidly increasing urban regeneration-related projects such as the Urban Regeneration New Deal project, the government initiated a university supporting scheme for the continuous and systematic nurturing of Urban Regeneration Experts. In order to provide preliminary research materials for establishing a sustainable urban regeneration expert education system, this study aims to uncover the background of these university-led degree programs along with the existing urban regeneration specialized education program, research course details at six selected universities, examine the curriculum operated by each educational organization and analyze how it differs from the urban regeneration-related degree programs at overseas universities. The study revealed that the educational organizations and curriculum of these six universities were generally similar, regional specialization was not prominent despite their goal of providing regionally specialized course that perform as regional base education associations. Since the similarity of the curriculum has the potential to intensify in the future due to the isomorphism phenomenon, special attention should be given with potential methods to not harm the diversity of research while supporting programs that involve CPD (Continuing Professional Development).

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 고찰
3. 사례조사 및 분석
4. 결론
REFERENCES

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-540-000400770