메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kyung-Rahn Kim (Dankook University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제103집
발행연도
2022.12
수록면
263 - 282 (20page)
DOI
10.21296/jls.2022.12.103.263

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to explore the reliability, effectiveness, and utility of self-assessment in online L2 classes. A total of 167 university students completed a self-assessment five times using rubric checklists in online L2 presentation classes and participated in a survey. To ensure the validity of the survey data, 16 among them participated in in-depth interviews. As a result, 64.1% of students expressed doubts or concern that self-assessment could not be very accurate and objective in lower-level classes, but most students found it beneficial for improving motivation and L2 learning. Also, 88% of students agreed that self-assessment was effective in that it encouraged them to discern their strengths and weaknesses and engage in the learning process. Furthermore, self-assessment was recognized as a crucial learning tool in online L2 classes, which provided more opportunities to develop self-regulated learning habits, positive attitudes, and self-confidence for future learning.

목차

1. Introduction
2. Literature review
3. Methods
4. Findings and discussion
5. Conclusion and suggestion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-700-000373016