메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
채혁수 (영남신학대학교)
저널정보
영남신학대학교 신학과 목회 신학과 목회 제57집
발행연도
2022.8
수록면
119 - 139 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Hardly experiencing covid-19, we are faced with the post-corona (covid-19) era. On the trials of making the endemic from the pandemic disease, we can see the exit of this terrible era. What are the problems of the result of that era? First, we Christian have lost our own identity as the Christian. Second, we are confused about our faith confession passing the era. Third, we have experienced discontinuity between our faith and practice. At these points, during the corona era, church schools also lost many members. How do we Christians resolve these kinds of problems?
In this study, I will offer three suggestions. First, we, educational ministers should have recovered our own identities with the Christian educational mission based on D. Campbell Wyckoff and Parker J. Palmer"s theories. Second, we educational ministers and the church must confess, “LORD is the Messiah, Son of the living God (Matthew 16: 16)” based on Oscar Cullmann’s theology. Third, based on the theory of Lesslie Newbigin, as the missional church and the theory of a faith community of John Westerhoff III, a church including church school should be a church for others. Based on these three suggestions, this study will offer life-centered educational ministry for the post-corona (covid –19) era.

목차

Ⅰ. 들어가는 말-현재의 경험(포스트-코로나)과 전승되어야 할 전통(복음)
Ⅱ. 코로나 이후 교회학교의 변화
Ⅲ. 세 가지 제안
Ⅳ. 실천적 적용-그러면 무엇을 어떻게?
Ⅴ. 대안-생명을 살리는 교육목회
Ⅵ. 나오는 말
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-230-000384290