메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
강래청 (한국자동차연구원) 장은영 (한국자동차연구원) 임묘택 (고려대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2022년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2022.11
수록면
711 - 716 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Research is being conducted to expand the mileage in various forms such as plug-in electric buses and hybrid types using fuel cells. It is currently developing a technology that enables the battery to be charged while driving by applying an add-on trailer to an electric bus. Since the fuel-cell system in installed, safety control has to be involved in the trailer system for reduce impact that is generated by trailer sway. Unlike traditional trailers, the length is short, the height is high and the weight is high, so the effect analysis and simulation need to be approached in different direction. In this paper, simulation environment and desired articulation angle model are included and the result of simulation shows the possibility for the trailer brake control in this simulation shows the possibility for the trailer brake control in this simulation environment.

목차

Abstract
1. 서론
2. 트레일러 모델
3. 시뮬레이션
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0