메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
최윤정 (Ewha Woman’s University) 강민경 (Kang’s Language Learning Clinic Center) 김영태 (Ewha Woman’s University)
저널정보
한국언어치료학회 한국언어치료학회 학술발표대회 논문집 한국언어치료학회 2022년도 제22회 학술발표대회 논문집
발행연도
2022.11
수록면
151 - 154 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose : This study is a preliminary study on ‘The experience of Speech Language pathologist Performing literacy telepractice in school-age dyslexia and poor reader’. We will derive important elements from read-write telepractice and present necessary elements based on them to set the content and direction of this study. Methods : The researcher used case study research in qualitative research method. The participant was a Speech language pathologist who have experienced literacy telepractice. From interview data, it was analyzed that five factors were contributing to effective literacy telepratice. Results : Important factors to consider for effective literacy telepractice are: 1) technical factors 2) expert competence 3) characteristics of subjects participating in telepractice 4) effectiveness of telepractice 5) ethical issues Conclusions : In the field of speech language pathology, interest in telepractice is at the stage, but it is necessary to go one step further and find various methods that can be directly experienced and applied.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-379-000352852