메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
지문건 (페르가나 한국국제대학교)
저널정보
대한언어학회 언어학 언어학 제30권 제2호
발행연도
2022.6
수록면
23 - 47 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Ji, Moon-gun. (2022). A language transfer on English literacy. The Linguistic Association of Korea Journal, 30(2), 23-47. This study investigates within-language transfer and cross-language transfer of English reading literacy and writing literacy. 125 6th grade elementary school students (boys: 67, girls: 58) were recruited to participate in this study. Eight tasks were implemented for the current study: English reading literacy, English writing literacy, English phonological awareness, English orthographic awareness, English morphological awareness, Korean phonological awareness, Korean orthographic awareness, and Korean morphological awareness. The outcomes were analyzed through correlation analysis and regression analysis. The results of regression show that Korean orthographic awareness plays an important role in English reading literacy. Second, Korean phonological awareness and Korean morphological awareness predict a significant amount of unique variance in English writing literacy. These findings are compatible with the linguistic interdependence hypothesis that states that if learners develop their L1 abilities, and linguistic knowledge, they are able to transfer those skills to their L2. Also, the current study discovers that within-language transfer English orthographic awareness is significantly associated with English writing literacy.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0