메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정세진 (東京大?大?院人文社?系?究科博士課程卒業)
저널정보
일본어문학회 일본어문학 일본어문학 제96호
발행연도
2022.2
수록면
359 - 379 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper attempts to examine the effectiveness of the nostalgic narrative style in Masuji Ibuse’s postwar work. After the San Francisco Peace Treaty came into force, an anachronistic tendency occurred of using the period from the opening of the country in the Meiji era to the pre-war period in the Showa era as a benchmark to discuss about the merits and demerits of Japan’s modernization. “Ekimae Ryokan” (1956-1957), which humorously depicts the humanistic comedy surrounding “I”, the keeper of a ryokan (a Japanese style inn) in front of the station in Ueno, can be considered as a good material for discussing Ibuse’s authorial attitude toward the perverse discourse of the same period. The narrative repeatedly moves back and forth between the pre- and post-war periods, creating a montage of worldly customs around the Ueno Station. Through this narrative style, the cultural historical significance of the topos of Ueno Station, which has been in step with the industrialization of the city after the Meiji Restoration and the value the life of “I”, who lives within the archaic system of an inn keeper, emerges. Based on the above, I would like to clarify the narrative strategy of picking up forgotten modernist ideas in Japan, and provide a means to grasp the overall picture of Ibuse’s postwar work.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0