메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정영식 (전주교육대학교) 강민수 (전주교육대학교)
저널정보
한국무용교육학회 한국무용교육학회지 한국무용교육학회지 제33권 제4호
발행연도
2022.12
수록면
137 - 157 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Due to COVID-19 pandemic, interest in physical expression activities using online remote learning is increasing as the total remote classes are paralleled, and online and offline blended learning are expected to continue even if COVID-19 ends. Therefore, in this study, an experimental group using a block-based dance programming tool for fourth graders and a comparative group using only physical expression activities without the tool were formed, and we analyzed physical expression skills and computational thinking through pre-post tests. As a result, it was analyzed that the physical expression skills and computational thinking of the comparative group that did not use programming tools improved. The reason is that it took a lot of time to learn the block-based programming tool in a short class, making it difficult to improve physical expression activities. However, according to the interview results of the students and the teacher, block-based dance programming can draw students’ interest in creative dance activities. In addition, if dance programming class hours are increased, it is expected to help students improve their physical expression skills.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0