메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장선영 (공주대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제66권 제4호
발행연도
2022.12
수록면
83 - 107 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims at exploring the felicitous encounter between English Literature and EFL high school Education by introducing the case of ‘English American Novel’ class for Korean sophomore students in English Education, the College of Education. Most of all, it purposes to show how teaching Shakespeare in EFL high school class can be actualized with a readable text for EFL high school learners, a young adult novel, Susan Cooper’s King of Shadows. The novel well represents Shakespeare, his works, especially, A Midsummer Night’s Dream, sonnet 116, and Elizabethan times. This paper argues that teaching King of Shadows to high school students carries the desirable educational value for future high school English education because of the novel’s comprehensive connection to other school subjects such as history, ethics, psychology, biology, and even, architecture. In order to investigate the proper application of the novel and its benefit resulting from introducing to students, this paper provides the close explication of class procedure―students’ presentation of story line, discussion of issues and topics relevant to the novel, and final presentation of class plan imagined in high school class.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0