메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김양순 (고려대학교)
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제26권 제2호
발행연도
2022.9
수록면
177 - 205 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper starts with questions concerning the paucity of Canadian children’s poetry even after the British North American Act went into effect in 1867. Against the weak background of Canadian poetry for children up to the 1960s, this study discusses the significance of Dennis Lee’s theory and poetry, which had an impact on fostering Canadian national identity and the freedom of imagination. Criticizing Canada’s colonial position and its inward colonization, Lee explores the authenticity of Canadian writing, which has roots in the “here and now.” He senses cadence as presence, and actively employs sound, nursery rhymes, Canadian settings and home-grown domestic details. Alligator Pie (1974) and Nicholas Knock and Other People (1974) are “complementary” books of poems; in the former for younger children, linguistic games with child-like playfulness convey Canadian culture and sensibilities, and in the latter for older children, “the liberation of repressed energies” is involved. Lee’s word play and nonsensical use of language provide the early childhood with a knowledge of Canadian identity and the liberating power of imagination.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0