메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한광석 (강원대학교)
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제64권 제1호
발행연도
2022.3
수록면
141 - 162 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is designed to make an East Asian approach to Prospero’s aesthetic vision in Shakespeare’s The Tempest in terms of Zhong Yong (The Doctrine of the Mean), one of the Four Books of the Confucian Classics. Prospero is seen to have internalized the cardinal virtues of a Confucian gentleman, who seeks to embody the “three universal virtues” of Zhong Yong: wisdom, benevolence, and courage. He makes a significant adventure of positing a new civilization in his profound “airy” vision and suggests an aesthetic cosmology of Zhong Yong which can serve to overcome objective cosmology, rational order, and anthropocentrism. Prospero in the masque scene makes a sort of re-constructing discourse of Zhong Yong delivered to the future king and queen, Ferdinand and Miranda. Both the play and Zhong Yong show that the cosmos is an “undifferentiated aesthetic continuum” within which all of its components are connected, and that on the basis of aesthetic cosmology and order, human beings have to play the role of co-creator with heaven and earth, participating in the creative process of “great Nature.” As Zhong Yong brings us to see the world as a divine and marvelous one, the play demonstrates that our world itself is the ”brave new world” and paradise.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0