메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박애규 (남서울대학교 아동복지학과) 이세화 (남서울대학교 아동복지학과) 이여름 (남서울대학교 아동복지학과) 장미경 (남서울대학교 아동복지학과)
저널정보
대한아동복지학회 아동복지연구 아동복지연구 제20권 제2호
발행연도
2022.12
수록면
115 - 143 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study sought to systematically review research literature on social and emotional intervention programs for slow learning children so as to present directions and implications of the programs. Papers at home and abroad published from 2001 to 2021 were collected via an electronic database search system and among them, 32 papers were selected for the analysis. The analysis was made under the framework of: literature attributes, intervention methods based on theoretical grounds, intervention topics, evaluation, structural factors, effectiveness, suggestions, and discussions. The study showed that while there have been constant researches on the cognitive aspect of slow learning children, there are not many that focus on the social and emotional aspects that is essential for them to adapt to society. Therefore, social and policy support related to the psychological aspect of slow learners are in need and relevant studies ought to be conducted on a constant basis.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0