메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
전윤경 (국군간호사관학교) 최주영 (국군간호사관학교)
저널정보
국군간호사관학교 군건강정책연구소 군진간호연구 군진간호연구 제40권 제3호
발행연도
2022.9
수록면
29 - 47 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: This study is aimed at preparing basic data that needed for improving Team-Based Learning (TBL) teaching strategies for Korea Armed Forces Nursing Academy Cadets. For that purpose, this study investigated cadets' TBL experiences in core curriculum. Methods: This study was a Colaizzi's phenomenological qualitative study using individual in-depth interviews, data were collected from 7 cadets with experiences in taking Adult Nursing Classes using TBL in nursing care for patients with cardiovascular disorder. Results: The 6 categories of 'Fulfilling one's responsibility in class preparation', 'Being engaged in discussion only for better academic grades', 'Becoming a creator of collective intelligence', 'Being self-directed and fair in-class participation', 'Never-ending relationship with a team member', and 'Being uncertain for not having core knowledge in cardiovascular nursing' were obtained. Conclusion: Contextual uniqueness in which KAFNA cadets live as well as common phenomena that usual TBL learners experience have been explored. This study has value as a scientific basis to develop educational strategies for faculty who hold TBL classes at KAFNA in the future.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0