메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤구상 (서울대학교)
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제25권 제2호
발행연도
2021.9
수록면
113 - 142 (30page)
DOI
10.19068/jtel.2021.25.2.05

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article aims to point out that English Literature Reading, which was adopted by the 2015 Revised National Curriculum, deviates from the essence of literature education and thereby to suggest the alternative teaching-learning-evaluation model of English Literature Reading. Reading literature is an aesthetic journey to the fictional narrative world written in the defamiliarized rhetorics, during which readers can broaden their understanding of human beings and the world they are surrounded with through casting a critical light on them. This proposal is drawn from Rosenblatt’s “aesthetic reading,” Jonathan Culler’s “the nature of literature,” and the concept of critical literacy. Second, since the current objective of English Literature Reading proved inconsistent with the concept of reading literature, literary competence is proposed as a new objective. In this context, the five sub-components of literary competence (interpretative, empathic, inter-textual, aesthetic, creative) are proposed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (55)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0