메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황지원 (California State University-LA) 손지향 (대구대학교) 한민경 (송마음 정신건강의학과)
저널정보
대구대학교 특수교육재활과학연구소 특수교육재활과학연구 특수교육재활과학연구 제60권 제3호
발행연도
2021.9
수록면
141 - 163 (23page)
DOI
10.23944/Jsers.2021.09.60.3.6

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aimed to a relationship between compassion fatigue and burnout of early childhood special education teachers(ESCT); and whether compassion satisfaction and social support (i.e., protective factors of compassion fatigue) moderate this relationship. Data was collected from a total of 193 ECST who work at public kindergartens or childcare centers, which identified themselves as institutions specialized in education for children with disabilities Our findings found a significant effect of compassion fatigue on burnout of ESCT: however, the effect was not dependent on compassion satisfaction and social support. Our findings imply the importance of teaching self-care or -management strategies to teachers, cultivating respectful school climates, and exploring potential variables that have buffering effects on compassion fatigue and burnout.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0