메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
류지이 (한국연구재단)
저널정보
미술사와 시각문화학회 미술사와 시각문화 미술사와 시각문화 제28호
발행연도
2021.11
수록면
34 - 61 (28page)
DOI
10.22835/ahvc.2021..28.002

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Liberty & Co., which opened to the public on 15 May 1875 under the name East India House, differentiated its identity and brand image from competitors in terms of goods, design, and architecture. Liberty once enticed customers into the Orient art shop, but nowadays the shop attracts people into its Tudor building in the name of history, tradition, and heritage. This study discusses spatio-temporal variations in the positioning of the shop by tracing how Liberty built its own identity from the nineteenth century to the present day. Liberty’s aesthetic ideal as a tastemaker led the company to its dual mission as an artistic retailer and art manufacturer. Liberty’s self-awareness places it on the boundary between being a shop and a museum by writing a biography of the company and visualizing its self-identity in the form of exhibitions. This article contextualizes Liberty’s position in a wider global framework, particularly in colonial and postcolonial contexts, and defines Liberty as the epitome of a dual identity. It then demonstrates how such a sense of duality plays an important role, even in the twenty-first century, in featuring Englishness and imperial nostalgia.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0