메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이시재 (연세대학교 언어정보연구원) 원미진 (연세대학교)
저널정보
한국언어문화교육학회 언어와 문화 언어와 문화 제17권 제4호
발행연도
2021.11
수록면
187 - 216 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze Korean learners' actual `-hada' suffix usage errors through the learner corpus to find the characteristics of each proficiency level and language region. In vocabulary learning, vocabulary is expanded by using `-hada' as a suffix, but learners are prone to errors due to the various types of `-hada'. As a part of a study to understand how these various types of `hada' are used by learners, this research attempts to identify the error patterns in the use of the suffix `-hada'. Therefore, through the Korean language learner corpus, this research classifies the omission of the `-hada' suffix, replacement with other affixes, unnecessary addition of the suffix, and mis-conjugation/misspelling errors to determine what errors occur depending on the proficiency level and language region. The most common error was substitution error, and the majority were substitution with `-dweda(되다)' suffix. Mis-conjugation/misspelling errors are the next most common, and the omission error was next, followed by the addition error.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0