메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
朴懦賢 (연세대학교) 徐炯奎 (반포고등학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제39호
발행연도
2023.3
수록면
1 - 21 (21page)
DOI
10.24285/CLER.2023.3.39.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the scope of instruction in the cultural section taught at school through high school 『Chinese I』 and the degree of reflection in the questions of the CSAT, and the organic connection between learning and evaluation and the systematicity.
To this end, the entire cultural domain covered in 11 high school 『Chinese I』 textbooks currently used in high schools was organized, divided into 92 categories, and organized into tables.
Most of the questions introduced cultural items, which are the core topics of textbooks, and made them the subject of evaluation, but there are still quite a few questions that go beyond the scope of culture every year.
Finally, through suggestions on the structure of textbooks and curricula, the future direction of Chinese cultural education in secondary education was presented.

목차

Ⅰ. 들어가기
Ⅱ. 『중국어 Ⅰ』에서의 문화영역 분석
Ⅲ. 수능 및 모의평가의 중국어 문화영역 분석
Ⅳ. 교과서 및 교육과정 구성에의 제언
Ⅴ. 나오기
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0102-2023-720-001713132