메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김중한 (지엠테크니컬센터코리아) 강훈식 (지엠테크니컬센터코리아) 강선제 (지엠테크니컬센터코리아)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2023 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2023.5
수록면
212 - 217 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The demand for SUVs and RVs has rapidly increased due to the growth of various leisure sports populations, the roof rack has become a very popular accessory. However, flow separation around the crossbars of the roof rack is a major cause of aerodynamic noise and pressure fluctuations, and Aeolian tone, described as low frequency howling, is one of the wind noises that always leads to complaints if not mitigated, negatively affecting customer comfort. Reducing wind noise is one of the major concerns in the automotive industry, and with the development of electric cars and autonomous driving, passengers will be exposed to more wind noise. The purpose of this project is to provide a crossbars section of the roof rack in the initial design stage by using computational fluid dynamics to analyze the turbulent flow around the crossbars and reduce the Aeolian tone generated around the crossbars.

목차

Abstract
1. 서론
2. 크로스바 주변 에올리아 순음 발생 요인
3. 평가 방법
5. 결과 및 검증
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0