메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손홍익 (금오공과대학교) 전치경 (엘씨텍) 박성열 (금오공과대학교) 오병준 (금오공과대학교) 윤성호 (금오공과대학교)
저널정보
한국기계가공학회 한국기계가공학회지 한국기계가공학회지 제22권 제9호
발행연도
2023.9
수록면
30 - 36 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
This study evaluated the dynamic safety of a controller-integrated servo motor. The evaluation used transportation and operation vibration profiles based on the U.S. military standard code MIL-STD-810G. The convergence trend of the equivalent stress owing to a concentrated load was tracked to determine the reliability of the finite element model. The weakest parts were detected in the integrated servo motor with its operation frequency by modal analysis. Furthermore, the dynamic safety of the integrated servo motor under transportation and operation vibration environments was evaluated by random analysis. Notably, the equivalent stress caused by each vibration profile was significantly lower than the yield stress of lead, which was the weakest material in the system. The findings show that the proposed numerical test procedure can be utilized to verify the durability of tracked military vehicle designs.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 연구 방법
3. 해석 결과 및 고찰
4. 결론
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0102-2023-581-002034299