메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
구지혜 (국민대학교)
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제27권 제1호
발행연도
2023.4
수록면
95 - 111 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this article, I argue that Brian Selznick’s The Invention of Hugo Cabret (2007) and its adaptation, Martin Scorsese’s Hugo (2011), ponder upon how one can retain one’s autonomy in a modern world increasingly associated with mechanization and standardization. Hugo Cabret and Hugo follow a typical bildung structure, charting the orphan Hugo’s incorporation into society via self-determination and effort. Both novel and film adaptation suggest that the tension between individual versus machine—or rather, a technological society that treats people as interchangeable parts, or cogs in a vast social machine—is not simply represented but also (re)produced by the film medium itself. That is, Hugo Cabret and Hugo illustrate how the antinomy between individual and machinic society in the modern age is replicated in the medium-specificity of film, i.e. the tension between filmic spectacle and film narrative.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0