배경: 건강 이념의 인도 하에서 정부, 학교, 가정 및 사회의 공동 노력으로 수조 시장 전망을 가진 소아 체육 교육 시장은 전면적으로 폭발적으로 성장하고 있다. 그러나 2019년 말부터 시작된 코로나로 인하여 광범위하고 장기간을 걸쳐 국민들의 건강, 직장, 생활 및 학습에 큰 영향을 미쳤으며, 일시적으로 국가에서는 1급 긴급 공중 보건 사태로 분류되었다. 2022년 상반기에는 재유 행으로 인해 중국의 수십 개 도시의 체육 교육 기관이 폐쇄되었으며, 체육 교육 산업의 미래 동향에 불확실성을 추가로 더해 이 산업은 큰 도전에 직면하고 있다. 주제 및 방법: 본 논문은 청소년 체육 교육 산업의 OMO(Online Merges with Offline) 전환의 이론과 실현 경로를 연구하기 위해 문헌 자료법, 전문가 인터뷰법 및 실증 조사법을 주로 사용하였다. 프라이빗 유입량 앱 구축, 제품 매트릭스 구축 등의 방법을 통해 OMO 모델을 시행하여 청소년 체육 교육 기관을 최적화하였다. 결과: 프라이빗 유입량 앱 구축은 ‘권리부여, 육성, 선별, 확보, 회수’의 다섯 단계로 진행된다. 제품 매트릭스 구축은 OMO의 우수 제품을 개발하여 제품의 핵심 가치를 향상시키고, 우수한 운동 육아 콘텐츠와 더 많은 “전문가”를 제공하여 청소년 체육 교육 기관의 제품 구성을 완성한다. 체육 교육 제품은 ‘교육적인 측면, 기능적인 측면, 외부적인 측면, 빈도 측면, 영광 측면, 건강 측면’ 등으로 분할하여 체육 교육 기관의 ‘제품 매트릭스’를 구축한다. 동적인 측면에서는 유입 제품, 수익 제품 및 이미지 제품으로 분류되며, 이는 우수한 제품 매트릭스를 구성하는 필수 요소이다.결론: 온라인과 오프라인의 심도 있는 융합은 청소년 체육 교육 산업의 미래 발전 동향이다. 효율성과 비용을 기준으로 하여 대부분의 보조 프로젝트를 온라인으로 이관하고, 학생들의 성장과 학습 효과에 영향을 미치는 핵심 동작은 여전히 오프라인에서 유지하는 것이다. 프라이빗 유입량 앱 구축과 제품 매트릭스 구축은 비용 절감과 수익 증대를 실현할 수 있으며, 낮은 비용으로 고객을 확보하고 사용자의 충성도와 만족도를 향상시키며, “전문가” 인식을 확립하여 체육 교육 기관의 OMO 모델 전환을 이끌 수 있다.
Background: The children's sports training market with 100 billion market prospects is ushering in comprehensive development under the guidance of the concept of comprehensive health and with the joint efforts of the government, schools, families, and society. However, the COVID-19, which began at the end of 2019, had a significant impact on people's health, work, life and study due to its wide range and long duration, which was classified as a public health emergency at the national level. COVID-19 erupted again in the first half of 2022, and sports training institutions in dozens of cities in China were closed; in this context, the future trend of the sports training industry became more uncertain, and the industry faced great challenges. Subjects and Methods: In this paper, the methods of literature review, expert interview and empirical research were adapted to study the logic and realization path of OMO transformation in the youth sports training industry. The OMO model was implemented to optimize youth sports training institutions by constructing private traffic pool and product matrix. Results: The construction path of private domain traffic pool consisted of five steps: attraction, cultivation, screening, collection, and return. Building a product matrix could refine OMO's high-quality products, enhance their core value, provide more high-quality sports parenting content, and provide more "experts". Sports training products were divided into six modules from a static perspective: teaching, function, externalization, frequency, honor, and health, and a "product matrix" for sports training institutions was constructed; sports training products were divided into three categories from a dynamic perspective: drainage products, profit products, and image products, which are essential for an excellent product matrix. Conclusions: OMO is the future development trend of the youth sports training industry. Based on the principles of efficiency and cost, OMO carries out most auxiliary projects online, while retaining key actions that affect students' growth and learning outcomes offline. Building a private domain traffic pool and creating a product matrix can effectively reduce costs and increase revenue, achieve low-cost customer acquisition, improve user loyalty and satisfaction, establish an "expert" image, and drive the transformation of the OMO model in sports training institutions.