메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yizhong Shui (동아대학교)
저널정보
아시아문화학술원 인문사회 21 인문사회 21 제14권 제3호
발행연도
2023.6
수록면
147 - 162 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Comparative Analysis of Vocational Education for the Disabledin South Korea and China -Base on LDA Model Yizhong Shui Abstract: The purpose of this study is to conduct a comparative analysis of vocational education for people with disabilities in South Korea and China using the LDA model. In this study, we utilize the LDA model to extract core themes and topics from the data, and compare the approaches of the two countries. First, we analyze the main themes and topics identified through the LDA theme model in vocational education for people with disabilities in China and South Korea. Second, we compare the approaches of China and South Korea in addressing these main themes and topics in vocational education for people with disabilities. While China and South Korea share common themes, China focuses on comprehensive education systems and collaboration, whereas South Korea emphasizes specific vocational training and technology utilization. This study recommends prioritizing inclusive policies in vocational education for disabled individuals, emphasizing tailored learning experiences, technology integration, employer involvement, and lifelong learning opportunities to promote equal access to education and employment. Key Words: Disabilities, Vocational Education, Comparative Analysis, LDA Thematic Model, Policy Implications

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0