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Study on Ad Effectiveness by Ad and Product Typeson Shopping Platforms: Focusing on China’s PinduoduoRan Cui & Inyong Nam
Abstract: The purpose of this study is to investigate the effects of various advertising types and product types on the efficacy of advertising within shopping platforms, with the goal of offering strategic recommendations to sellers. A total of 453 Chinese university students took part in an online experiment. The collected data were analyzed using descriptive statistics, a two-way ANOVA, and independent samples t-tests, utilizing SPSS Win 26.0. We explored the interaction between types of advertising (search, customized) and types of products (high- involvement thinking, high-involvement feeling, low-involvement thinking, low-involvement feeling). The results suggest that search advertising is most effective for high/low-involvement thinking products, while customized advertising is best for high/low-involvement feeling products. Consequently, Sellers on the shopping platform could consider adjusting their advertising strategies based on the results of this research.
Key Words: Shopping, Platform, Ad Type, Product Type, Advertising Effectiveness
쇼핑 플랫폼의 광고유형과 제품유형에 따른 광고효과 연구:중국 핀둬둬를 중심으로최 염**ㆍ남 인 용***
연구 목적: 본 연구는 쇼핑 플랫폼의 광고유형과 제품유형이 광고효과에 미치는 영향을 검증하고 운영자들에게 광고전략을 제공하기 위해 수행되었다.
연구 방법: 중국의 대학(원)생 453명을 대상으로 온라인 실험을 실시하였으며, 기술통계, 이원분산분석, 독립표본 t-검정을 SPSS Win 26.0 프로그램으로 분석하였다.
연구 내용: 광고유형(검색, 맞춤형)과 제품유형(고관여-이성, 고관여-감성, 저관여-이성, 저관여-감성) 간의 상호작용 효과를 광고효과 측면에서 분석하였다.
결론 및 제언: 연구결과, 검색광고는 고/저 관여도의 이성 제품에 더 효과적이었고, 맞춤형 광고는 고/저 관여도의 감성 제품에 더 효과적이었다. 따라서 쇼핑 플랫폼의 운영자들은 이 연구 결과를 참고하여 광고전략을 재조정하는 것을 고려할 수 있다.
핵심어: 쇼핑, 플랫폼, 광고유형, 제품유형, 광고효과
□ 접수일: 2023년 6월 11일, 수정일: 2023년 6월 20일, 게재확정일: 2023년 6월 28일* 이 논문은 부경대학교 자율창의학술연구비(2023년)에 의하여 연구되었음.
** 주저자, 부경대학교 미디어커뮤니케이션학과 박사과정(First Author, Doctoral Course, Pukyong National Univ., Email: cuiran1997@gmail.com)*** 교신저자, 부경대학교 미디어커뮤니케이션학과 교수(Corresponding Author, Professor, Pukyong National Univ., Email: tarzan@pknu.ac.kr)
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