메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권보헌 (극동대학교) 이영종 (국토교통부)
저널정보
한국항공우주의학협회 항공우주의학회지 한국항공우주의학회지 제33권 제4호(통권 제103호)
발행연도
2023.12
수록면
103 - 110 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Meteorological factors have a profound impact on aircraft operation and safety. Weather-related incidents accounted for 8% of all accident reports, according to data from the U.S. Federal Transportation Safety Commission’s 2009–2018 U.S. aviation accident/quasi-accident survey. The tendency of lightning strikes in domestic airports and surrounding areas is increasing year by year, but unlike major overseas airports, there is no official lightning warning system other than the radio wave system in case of lightning strikes from the Korea Meteorological Administration. Since each operator issues its own alerts based on the Significant Meteorological Information report, small agencies such as low-cost airlines have limited capabilities to mitigate lightning damage. This study aims to support the safety and smooth air traffic control of ground operators and aircraft through the introduction of lightning warning systems and equipment in Korea to protect ground workers and aircraft safety.

목차

ABSTRACT
I. 서론
II. 본론
III. 결론 및 제언
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0