메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김달은 (문막고등학교) 김지혜 (한국교원대학교)
저널정보
현대영어교육학회 현대영어교육 Modern English Education Vol.20 No.3
발행연도
2019.8
수록면
117 - 128 (12page)
DOI
http://dx.doi.org/10.18095/meeso.2019.20.3.117

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the interpretations of English dative alternations by Korean learners, especially focusing on how Korean learners of English understand semantic and morphological constraints related to dative alternations. Sixty Korean learners of English participated in the experiment where they performed a grammaticality judgment task using Magnitude Estimation (ME) with English sentences representing different semantic and morphological conditions. The results demonstrated that Korean learners of English considered Prepositional Dative Constructions (PDCs) more grammatical than Double Object Constructions (DOCs) in overall sentence types and their understanding of different semantic and morphological constraints on dative alternations seems to be incomplete. The results also showed that the learners’ proficiency in English played an important role in understanding English dative alternations. Detailed discussions and pedagogical implications are presented.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0