메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고대균 (충남대학교) 이민주 (충남대학교) 함수빈 (충남대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제33권 제1호
발행연도
2024.2
수록면
49 - 63 (15page)
DOI
10.5934/kjhe.2024.33.1.49

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to understand consumer behavior in ethical consumption through buy-cott and boycott dynamics, exploring corporate strategies. Data from 343 SNS-active consumers aged 20s-50s were analyzed for altruism, social responsibility, self-expression, and interactivity effects on buy-cott and boycott. Women and those in their 50s showed higher engagement in ethical consumption. Altruism and social responsibility positively influenced both buy-cott and boycott, with altruism more impacting buy-cott and social responsibility influencing boycott. SNS user interactivity positively affected buy-cott, while social face sensitivity exclusively influenced boycott. These findings highlight demographic variations and key factors driving ethical consumption behaviors. In conclusion, the study offers insights for corporations to develop targeted strategies in ethical consumption. Understanding buy-cott and boycott dynamics is crucial for navigating this landscape effectively.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구 고찰
Ⅱ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론 및 제언
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-089459310