메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
崔真姫 (白石大学校)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第100輯
발행연도
2024.2
수록면
423 - 437 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzes the usage of nagara by Korean Japanese learners and attempts to describe pedagogic grammar for this form. The results of research on writing and other studies suggest that Korean learners of Japanese understand the sense of simultaneous action of nagara to some extent. Common error patterns are the failure to use an action verb in the main clause, confusion of the situation of the subordinate clause in nagara with that of the main clause, and use of a momentary verb in the nagara clause. These errors indicate areas where the explanations in the grammar books are insufficient. Appropriate teaching grammar for Korean learners of Japanese should include instruction to use momentary verbs in nagara or adjectives or static verbs in the main clause, and that the verb for the main action is placed in the main clause.

목차

1. はじめに
2. 先行研究
3. 研究方法
4. 韓国人日本語学習者の「ながら」の使用傾向
5. まとめと今後の課題
参考文献
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0