메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권은영 (육군사관학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.24
발행연도
2024.1
수록면
325 - 347 (23page)
DOI
10.15738/kjell.24..202404.325

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study investigates the Mobile-Assisted Language Learning (MALL) trend in Korea's English education through big data analysis of KCI-indexed article abstracts. It notes a significant rise in MALL studies beginning in 2008, coinciding with widespread smartphone use. The study reveals varied methodologies with a focus on vocabulary enhancement via apps among university students, highlighted by keywords like ‘students,’ ‘learning,’ and ‘vocabulary.’ Contrary to previous beliefs that MALL predominantly benefits productive language skills, this study finds a significant emphasis on vocabulary, challenging the efficacy of MALL in enhancing receptive versus productive skills. Finally, the study advocates for targeted exploration of MALL technologies and methods, stressing the need for English educators to continually update their strategies to match the evolving tech and educational landscapes, ensuring MALL's ongoing relevance and effectiveness in language education.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구결과 및 분석
5. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0