메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Youngeun Oh (Hannam University) Jongwon Choi (Hannam University)
저널정보
전력전자학회 ICPE(ISPE)논문집 ICPE 2023-ECCE Asia
발행연도
2023.5
수록면
3,023 - 3,028 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A dc-link voltage control algorithm is developed using the flux-based torque control method and the flux controller. Using negative dq-axes currents, the DC-link voltage can be controlled regardless of the motor operation state. The power flow of the electric-drive vehicle is modeled, and the voltage controller is analyzed. Due to the copper loss of the motor, the nonlinear function, square, is included in the voltage control loop. Using the linear approximation, the control loop is approximated as a linear system. The variable gain, which depends on the current and dc-link voltage, was derived straightforwardly. The compensation gain is proposed to maintain the performance of the voltage controller regardless of the operating point. The performance is experimentally demonstrated under different operation conditions such as 500rev/min and 1000rev/min.

목차

Abstract
I. INTRODUCTION
II. MATHEMATICAL MODELIG
III. PROPOSED DC-LINK VOLTAGE CONTROL METHOD
IV. SIMULATION RESULT
V. EXPERIMENTAL RESULT
VI. CONCLUSION
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0