메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
스샹치엔
저널정보
인문사회예술융합학회 문화와융합 문화와 융합 제43권 제5호
발행연도
2021.5
수록면
575 - 596 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study suggests an effective way of teaching the double subject construction in Korean to Chinese learners. In Korean school grammar, the double subject construction is treated as a sentence with a predicative clause, but this was not a reasonable explanation. The double subject constructions in both Korean and Chinese can be reasonably explained as the structure of the “topic-subjectpredicate.” A comparison of the double subject constructions in Korean with those in Chinese revealed some commonalities and differences. In the belonging and location construction, Chinese learners should be taught that NP1 is not the subject but the topic, and the commonality in the double subject construction of Korean and Chinese should be emphasized. However, in the psychological adjective and possession construction, the differences between Korean and Chinese must be emphasized. Chinese learners must be taught that the predicate of the double subject construction is an adjective, and not to express sentences using the “NP1eun/ neun NP2eul/reul VP” construction.

목차

1. 머리말 2. 한중 이중주어문의 대조 분석 3. 이중주어문의 교육적 활용 4. 맺음말

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091040077