메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤충일 (동국대학교)
저널정보
인문사회예술융합학회 문화와융합 문화와 융합 제44권 제4호
발행연도
2022.4
수록면
125 - 142 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Based on the notion that each culture and language has rhetorical structures unique to it, contrastive rhetoric(CR) has provided a theoretical lens through which to understand L2 reading difficulties. One of the major research findings was that text structure interacts with the reader''s formal schemata to affect reading comprehension and recall. In a small experiment, this study explored whether this finding may apply to the typical Korean rhetorical structure. Results of the study largely confirmed the findings of the previous studies by demonstrating that English L1 participants had greater difficulties recalling and retaining the content of a news editorial written in a Korean traditional ki-sung-chon-kyul rhetorical pattern, compared to Korean L1 participants. This paper concludes by discussing the pedagogical implications of the results for Korean as a foreign language learners that includes how to support advanced learners in familiarizing themselves with the cross-cultural differences in rhetorical structures

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091042704