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저자정보
장우영 (지능형자동차부품진흥원) 최형수 (지능형자동차부품진흥원) 이학주 (지능형자동차부품진흥원) 김요한 (지능형자동차부품진흥원) 한무성 (지능형자동차부품진흥원) 이태희 (지능형자동차부품진흥원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2024 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2024.6
수록면
1,085 - 1,088 (4page)

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This study explores methods to minimize the risk of rear-end collisions while ensuring autonomous vehicles adhere to the Responsibility-Sensitive Safety (RSS) model, taking into account the diverse driving styles of human drivers. Specifically, it proposes a mechanism to dynamically adjust the deceleration of autonomous vehicles based on the distance to the following human driver. This approach is analyzed to determine how it can improve traffic safety.

목차

Abstract
1. 서론
2. RSS 안전모델
3. 실험 준비
4. 실험 결과
5. 결론
References

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UCI(KEPA) : I410-151-24-02-090267033