메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
구상미 (유원대학교) 강문희 (유원대학교)
저널정보
한국재활간호학회 재활간호학회지 재활간호학회지 제27권 제2호
발행연도
2024.12
수록면
78 - 87 (10page)
DOI
10.7587/kjrehn.2024.78

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: This study aimed to identify the impact of nursing students' artificial intelligence (AI) literacy and nursing information literacy competence on their problem solving process, providing foundational data to enhance these skills. Methods: Data were collected from nursing students between June 1 and June 30, 2023, with a total of 248 responses analyzed. Results: The results indicated that nursing students’ AI literacy (r=.56, p<.001) and nursing information literacy competence (r=.78, p<.001) showed a significant positive correlation with their problem solving process. However, only nursing information literacy competence (β=.78, p<.001) was found to be a factor influencing the problem-solving process, with an explanatory power of 75%. Conclusion: To improve nursing students' problem solving process, it is essential to develop and implement educational programs that enhance understanding of AI technology and information literacy competence. Furthermore, it is necessary to develop tools to measure AI literacy competence and conduct further research to identify the factors influencing the problem- solving process.

목차

서론
연구방법
연구결과
논의
결론 및 제언
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092101408