메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Ha, Hyung-Ji (Dongguk University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제89집
발행연도
2024.11
수록면
273 - 298 (26page)
DOI
10.21087/nsell.2024.11.89.273

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigates the positioning of Korean EFL university students in their written job offers responses, in accepting and rejecting job offers. Using Positioning Theory (Davies and Harré, 1990;1999) as a framework, the study analyzes how students position themselves and the hiring company in both acceptance and rejection letters. The study qualitatively examines 20 letters from Korean EFL university students majoring in English Language and Literature, focusing on self and other positioning as well as moral and personal positioning. The findings indicate several key trends: in acceptance letters, students position themselves as assets to the company, while framing the employer as an authoritative figure, reinforcing hierarchy. In contrast, rejection letters demonstrate students’ self-positioning as autonomous decision-makers, viewing the employer as a potential future partner, implying relative-equality. Moral obligations and professional duties are prominent in acceptance letter, whereas rejection letters emphasize personal goal and circumstances.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Methods
Ⅳ. Results
Ⅴ. Discussion
Works Cited

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092131111