메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김병직 (LG전자) 김성기 (LG전자) 황은지 (LG전자) 황지수 (LG전자) 김경웅 (한국과학기술원)
저널정보
한국트라이볼로지학회 Tribology and Lubricants Tribology and Lubricants 제40권 제6호
발행연도
2024.12
수록면
229 - 233 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A preload is commonly applied to high-speed rolling bearings to reduce vibration and prevent sliding between rolling elements and raceways. However, excessive preload can lead to abnormal heat generation, increased frictional torque, and reduced fatigue life. This study examines a high-speed rotating shaft supported by two deep groove ball bearings under thrust load and presents a method for determining the appropriate preload based on fatigue life prediction results. A simplified model is developed to estimate the axial loads acting on the bearings. In this model, the inner rings of the bearings are press-fitted onto the shaft, creating a rotating body with the shaft. The rotating body, balls, and outer rings move solely in the axial direction under the assumption that the multiple balls in each bearing behave as a single ball. All loads are treated as axial loads applied to the rotating body, resulting in a net sum of zero. The analysis reveals that the bearing loads are simple functions of only the thrust load and the preload amount in certain cases. In addition, fatigue life prediction results indicate that an optimal preload level exists that can enhance the fatigue life of one bearing while preventing other failure modes in the other bearing.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연구 방법 및 내용
3. 결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092104294