메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정민 (부산대학교) 이수진 (부산대학교) 권영규 (부산대학교)
저널정보
한의병리학회 동의생리병리학회지 동의생리병리학회지 제38권 제3호
발행연도
2024.6
수록면
67 - 73 (7page)
DOI
10.15188/kjopp.2024.04.38.3.67

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In order to investigate the effects on school age children's emotional intelligence and happiness from the perspective of Korean medicine, integrated arts therapy was conducted for children participating in the Education Welfare Priority Support Project. This study randomly assigned 20 children with educational welfare priority to 10 students in the experimental group and 10 students in the control group. The experimental group conducted an integrated arts therapy program once a week for a total of 12 sessions at S Elementary School in Busan, and the control group maintained their daily lives. For statistical analysis, the Mann-Whitney U test was used to test the homogeneity of the two groups, and the Wilcoxon signed-rank test was used to analyze the pre- and post-program figures. The integrated arts therapy program had a significant effects on the emotional intelligence and well-being of children receiving Education Welfare Priority Support. Integrated arts therapy, which is part of Korean medicine's mind-body medicine intervention, is an organic relationship in which the body and mind are interdependent, and maintains a state of balance between yin and yang opposition, which has a positive effects on children's emotional intelligence and well-being.

목차

서론
연구대상 및 방법
결과
고찰
결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092318636