메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이준석 (영남대학교)
저널정보
한국멀티미디어학회 멀티미디어학회논문지 멀티미디어학회논문지 제28권 제3호
발행연도
2025.3
수록면
426 - 434 (9page)
DOI
10.9717/kmms.2025.28.3.426

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents a strategy for university education in the era of digital transformation, focusing on the role of universities and their collaboration with industry to train the necessary talent. Education in digital technologies, particularly in fields such as artificial intelligence (AI), cloud computing, and big data, cannot meet the needs of industry and society through traditional methods alone. If universities fail to keep pace with the demands of society and industry, they risk becoming irrelevant. Therefore, universities must design practical, interdisciplinary curricula in collaboration with industry, involving multiple departments working together to develop educational content. This approach will provide students with a broader range of career options. With the government's vision for digital transformation and the Regional Innovation System for Education (RISE) initiative, the integration of industry needs into education has become a priority. Universities must actively incorporate digital technologies into their curricula and enhance hands-on, practical learning experiences. This paper proposes an educational model suited to the digital transformation era and explores how universities can engage with industry through collaborative platforms to enhance educational outcomes and better align with the needs of the digital economy.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 디지털 전환 교육
3. 디지털 전환 교육 제안
4. 결론
REFERENCE

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0