메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
리위얜 (국립부경대학교) 김두규 (국립부경대학교) 허균 (국립부경대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제37권 제2호(통권 제134호)
발행연도
2025.4
수록면
414 - 423 (10page)
DOI
10.13000/JFMSE.2025.4.37.2.414

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to compare the development models of AI education curriculain China and South Korea, summarize their commonalities and differences, and explore ways to optimize the curriculum systems of both countries. The research method used the Wheeler cyclic model as the primary research framework and utilizes Nvivo qualitative analysis software to conduct open coding on AI education policy documents issued by the governments of China and South Korea. The results of this study are as follows. First, in the policy environment, China pursues central government-led regional customized policies, while Korea pursues government-educational institution cooperation and data-based policies. Second, in the curriculum, China emphasizes standardized AI curriculum, while Korea emphasizes customized learning and diverse curriculum. Third, in teaching methods, China focuses on expanding educational resources and resolving gaps, while Korea actively utilizes AI-based smart education. Fourth, in teacher evaluation, China uses traditional methods and dynamic evaluations in parallel, while Korea utilizes AI-based evaluation tools and automated systems.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0